Wednesday 9 July 2014

SAYA TAHU PRESTASI ANAK SAYA ( HARI TERBUKA SMALA )

#10 JULAI 2014/  8.00 - 12.30 / KHAMIS #

Pada 10 Julai 2014, Hari terbuka sekolah diadakan bertujuan untuk penyerahan buku rekod peperiksaan pelajar kepada ibubapa pelajar. Guru tingkatan akan memberitahu tentang prestasi anak mereka di sekolah ini. 

                Kerjasama dan penglibatan antara guru dan ibubapa amat penting dalam mempastikan kecemerlangan serta fokus pelajar berada tepat pada landasannya. Justeru itu, hari terbuka yang  diadakan saban tahun merupakan peluang terbesar untuk merapatkan hubungan para guru dan ibubapa. Seawal jam 8 pagi, kenderaan ibubapa mula memenuhi perkarangan  sekolah. Ibubapa dan penjaga dengan diiringi pengawas sekolah menuju ke Dewan Harun Ar rasyid dimana sesi pertemuan dan perbincangan berlangsung.
                Para guru menjalankan tanggungjawab dengan efisien dan secara ikhlas memberikan dorongan, galakan serta teguran membina kepada para pelajar bagi menaikkan motivasi mereka. Ibubapa juga dilihat professional dan terbuka dalam setiap perbincangan kerana mereka sedar dan percaya segala laporan guru berlandaskan fakta dan atas satu maklamat iaitu memperbaiki atau setidak-tidaknya mempertahankan tahap akademik dan kualiti anak masing-masing. Peratusan ibubapa yang hadir juga memberangsangkan dan ini merupakan petanda yang baik bagi keseluruhan warga SMALA. 




Pelajar bertadarus sementara menunggu kehadiran ibu bapa










habisla aku













Cik  Wan Masita ( Guru kelas 1 A )




Cik Nurul Arfah ( Guru Kelas 1B )



Ustazah  Saridah ( Guru Kelas T4 )


Ustaz Mohd Rafaie ( Guru kelas T5 )


Puan Safura ( Bendahari PIBG )


Ustaz Nazri ( Guru kelas 2 B )


No comments:

Post a Comment